MH Experience

DE 3 i'S VAN
MARTIJN HUISMAN

iDENTITEIT, iMAGO//EN iNSTINCT

Tel uit je winst

Kortetermijndenken holt organisaties uit en leidt structureel tot minder winst. Daartegenover staat dat organisaties die hun waarden consistent presenteren (de drie i’s van Martijn) hun winst met gemiddeld 23% verhogen (Frankwatching). Daarbij gaat 70% van de consumenten een langdurige klantrelatie aan met een organisatie op basis van de merkwaarden (CAP-Gemini), kost het zes keer zoveel om een nieuwe klant aan te trekken dan een bestaande te behouden (Paul W. Farrel) en is 94% van de klanten bereidt een merk aan te bevelen waar zij een emotionele band mee voelen (Gensler).

(Wees) onlosmakelijk verbonden

Een sterk merk wordt door klanten als geloofwaardig, relevant en onderscheidend ervaren. Het gaat allang niet meer om Wat je doet, maar om Hoe en Waarom je het doet. De drie i’s van Martijn helpen jou aantrekkelijke merkwaarden te ontwikkelen en deze continue en consistent waar te maken in alles wat jouw merk laat zien, zegt en doet. Daarnaast zorgen de drie i’s van Martijn intern voor een duidelijke richting en geeft het de handvaten om te sturen op relevante succesfactoren (rsf’s ©).

iDENTITEIT

Dat wat uniek of eigen is aan een persoon of een merk. Samen claimen we voor jouw merk die ene, passende en unieke emotie en geven jouw merk daarmee een eigen gezicht. Dit is de basis voor een sterk merk: geloofwaardig, relevant en onderscheidend. Welke deliverables kan ik jou opleveren?

  • Brandkey: jouw unieke merkidentiteit vastgelegd in een waardevol document om intern te delen. Dit is jouw eigen toetssteen en briefing voor alles wat er vanuit jouw organisatie of merk wordt gezegd en gedaan.
  • Golden Circle Pitch: geheel volgens de methodiek van Simon Sinek (‘It starts with the Why’) maken we een pitch die in één klap duidelijk maakt Waarom en Hoe jullie de dingen doen die jullie doen. Zo wordt jouw verhaal, zowel intern als extern, nog veel duidelijker en aantrekkelijker.
  • Markt- en merkpositionering: een succesvolle organisatie heeft ambitie, doelen en een strategie. Deze strategie beschrijft onder meer het verdedigbaar concurrentievoordeel van jouw merk, dat in het hoofd van de doelgroep geplaatst moet worden. Deze merkbelofte is het uitgangspunt om je te kunnen onderscheiden ten opzichte van de concurrentie in de markt.
  • Kwantitatief – en kwalitatief Klantonderzoek: wat leeft er bij jouw (potentiële) klanten? Wat zijn fricties die je op kunt lossen? Wat zijn (latente) behoeften waarin jij kunt voorzien? Laten we de mening van jouw klanten vragen over hun behoeften en jouw (mogelijke) oplossingen. De belangrijkste graadmeter die er is!
  • Missie, Visie, Kernwaarden: jouw Brandkey en Golden Circle Pitch vertalen we naar een glasheldere Missie, Visie en Kernwaarden. Deze helpen jou intern duidelijk te maken waar je voor staat, waar je heen wilt en wat je van jouw medewerkers verwacht.

iMAGO

De indruk die de buitenwereld heeft van iemand of iets. Je hebt maar één kans op een goede eerste indruk. Die wordt niet bepaald door de producten en diensten die je biedt. Nee, met elkaar zorgen we dat jouw merk in de toekomst een verpletterende indruk maakt met een aantrekkelijk verhaal en dito uiterlijk. Geheel in lijn met jouw identiteit. Welke deliverables kan ik jou opleveren?

  • Creatieve Communicatie: het is belangrijk dat je een verpletterende eerste indruk maakt. Het uiterlijk is in deze van het grootste belang. In een oogwenk snapt jouw doelgroep wie jouw merk is en waar het voor staat, dat maakt jouw merk aantrekkelijk en onderscheidend.
  • Webdesign: jouw website is jouw digitale visitekaartje. Hier moet jouw klant direct snappen wat je doet en waarom hij jou moet hebben. We voeren niet alleen consistent jouw huisstijl door. Wij maken een ‘experience’ van jouw (mobile) website!
  • Content Marketing: communicatie en content marketing gaat over connectie maken met de ontvanger en is cruciaal om jouw merkbelofte in het hoofd van jouw doelgroep te krijgen. Daarbij is het belangrijk dat informatie relevant, duidelijk, correct, aantrekkelijk en op het juiste moment via het juiste kanaal wordt gecommuniceerd. Denk aan onder meer interessante artikelen, coole video’s of animaties en bijvoorbeeld apps.
  • Branding Strategie: de juiste (on- en offline) marketingstrategie is onmisbaar voor een sterk merk. Zet jouw (potentiële) klanten aan tot actie voor omzet op korte termijn en bouw tegelijkertijd een emotionele band op met jouw doelgroep. Dit zorgt voor ambassadeurs en levert op lange termijn een flink hoger rendement op. Zorg hierbij dat je de doelgroep jouw merk of organisatie ‘laat beleven’. Dat valt op en blijft hangen.

Martijn Huisman werkt op dit vlak samen met talentvolle bureaus of ZZP’ers, bijvoorbeeld www.vakapart.nl van Chantal de Kramer.

iNSTINCT

De aangeboren aandrift van jouw merk om onbewust doeltreffend te handelen. De derde i van Martijn wordt vaak vergeten, maar is juist het ontbrekende puzzelstukje om tot een sterk merk te komen. Samen zorgen we dat jij  in alles waarmaakt wat je belooft. Dan wordt je pas écht als geloofwaardig, relevant en onderscheidend ervaren. Met elkaar ontwikkelen we het Instinct van jouw organisatie, zodat je in alles wat je zegt en doet waarmaakt wat je belooft. Wat kan ik zoal voor jou doen?

  • Customer Journey Design: aan de hand van mijn eigen customer journey methodiek visualiseren we jouw Interactiekanalen; Momenten vd Waarheid en Klantinzichten. Dit geeft inzicht en overzicht over jouw totale dienstverlening en klant-interactie. Op basis hiervan ontwikkelen we oplossingen om jouw merkidentiteit continue en consistent uit te dragen. Daarnaast weet jij zeker dat je jouw klanten op het juiste moment de juiste campagnes en content biedt.
  • User stories (SCRUM) voor verbeteringen, vernieuwingen en innovaties: op basis van de customer journey ontstaan user stories voor relevante, waardevolle veranderingen in de organisatie. Niet alleen op het gebied van content, processen of systemen. Maar bijvoorbeeld ook voor HR, Policy, Account Management, Campagne Management, Organisatie etc. Zo voer je jouw identiteit consistent door in iedere vezel van jouw organisatie.

WAARVOOR KUN JE MIJ VERDER BENADEREN?

  • Strategie Management;
  • Innovatietrajecten;
  • Ad-interim Marketing Management;
  • Workshop-facilitator;
  • Spreker of dagvoorzitter.